Ewolucja wyszukiwania w sieci
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Dobór fraz, czyli ważne zadanie
Dobór słów do pozycjonowania to istotna kwestia, gdyż od tego zależy czy nasza strona na daną frazę będzie w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla fachowego Seo'wca sprawa doboru fraz to bardzo ważny etap rozpoczęcia pozycjonowania strony. Nie można od tak sobie wybrać losowe słowa z danej branży, bo mogą one nie zgadzać się z treścią strony i kompletnie nie pasować do profilu branżowego firmy, co pewnie skończy się totalnym brakiem efektów pozycjonowania. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie pozycjonowania. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.
SEO jako proces działań
Pozycjonowanie to długotrwały proces i seria działań mająca na celu podniesienie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. W założeniach to bardzo nietrudne, jednak jeżeli trzeba zastosować to w praktyce nie jest to już takie proste. Przy pozycjonowaniu trzeba mieć na uwadze wiele czynników takich jak obszar gdzie dana strona ma swoją działalność, ilość konkurencji i wiele innych istotnych rzeczy. Tak jak już wspominałem jest to proces, zatem na efekt trzeba czasami być cierpliwym nawet przez parę miesięcy. Mamy kilka metod na seo, ale o tym w innej części artykułu.
Dobre i mniej dobre firmy oferujące pozycjonowanie
Pozycjonowanie jako dziedzina biznesu w Polsce jest nowa, co nie oznacza braku konkurencji na tym rynku. Gdyż jest już teraz bardzo wiele firm , które zajmują się SEO, nie każda jednak jest warta uwagi klienta. Pozycjonowanie to sprawa w teorii łatwa, aczkolwiek nie każdy się do takiej pracy nadaje. Wymagana jest duża wiedza na temat działania wyszukiwarki oraz zaplecze do SEO. Jeżeli firma zatrudnia wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może jednak spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Warto być cierpliwym przy pozycjonowaniu
Optymalizować pod wyszukiwanie można na dużo sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Czyste seo to metody w pełni etyczne i legalne, z założenia są takie by nie szkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Jest to metoda, która gwarantuje długotrwałe i stałe efekty, bez ryzyka usunięcia strony z pozycji. Jest też 'czarne' pozycjonowaie jest to odwrotność białego seo i daje szybki krótkotrwały efekt i najczęściej kończy się na wyrzuceniu strony w wyszukiwarce. Niestety dużo firm używa tą właśnie metodę, co dla dobra internautów jest sprawnie wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz